Cebu City - Reisverslag uit Cebu City, Filipijnen van Rik Smit - WaarBenJij.nu Cebu City - Reisverslag uit Cebu City, Filipijnen van Rik Smit - WaarBenJij.nu

Cebu City

Door: Rik

Blijf op de hoogte en volg Rik

11 December 2012 | Filipijnen, Cebu City

Na een lange reis eindelijk aangekomen in Cebu. Het vliegtuig had vertraging in Zuid Korea vanwege een sneeuwstorm (denk je ook dat je naar een warm land gaat...). Hans zou me ophalen van het vliegveld maar die zat weer vast op een eiland in de Filipijnen vanwege een typhoon... Gelukkig heeft hij geregeld dat de lieftallige Teresa me kon ophalen en heeft hij een hotelletje voor ons geregeld :)

Ik zit hier in het koele seizoen, maar het is nog steeds retewarm. Zo'n 30 graden op te de teller en behoorlijk vochtig. Ik had ergens gelezen dat het niet normaal is als je hier in een korte broek rondloopt. Het gevolg van deze foute informatie is dat ik een van de weinigen ben hier met een lange broek...

Voor de mensen die dachten dat ik ging backpacken: ik hang hier een beetje rond in Cebu City en ben regelmatig op het kantoor van Hans bij wie ik verblijf. De eigenaar nodigt ons uit voor het eten van Sushi in een lux restaurant en we eten bij hem thuis kreeft met gevulde varken van het spit...
Het standaard eten is hier verder prima te doen, als je van rijst met kip houdt.

Ik ben met Teresa (superleuke meid) naar het eiland Bohol geweest om spookdiertjes en de Chocolat Hills te bekijken. Ook was er 's werelds grootste python in gevangenschap, die werd 'bewaakt' door een travestiet. (zoek 'mari mar bohol' op Youtube en je lacht je kapot.)

Ik ga nu wel een vervolgreis plannen, want ik ben niet van plan om hier veel langer op Cebu te blijven.

Foto's volgen.

Groetjes,

Rik

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Filipijnen, Cebu City

Mijn eerste reis

Eindelijk een keer reizen. Het is de Filipijnen geworden en ik zal dik 2 maanden wegblijven.

Recente Reisverslagen:

04 Februari 2013

Bangkok

14 Januari 2013

Cambodja

08 Januari 2013

Big Cities

01 Januari 2013

Siargao/Zuid-Cebu

11 December 2012

Cebu City
Rik

Hoi mensen, Een beetje wegens groepdruk heb ik maar een profiel aangemaakt op deze site. Mensen die mij volgen of andere geïnteresseerden kunnen nu de spannendende verhalen lezen over mijn reizen. Ik blijf het een beetje een zaadsite vinden, maar het idee is leuk en ik zal zeker mijn best doen om er wat moois van te maken! Gegroet! Rik

Actief sinds 14 Nov. 2015
Verslag gelezen: 378
Totaal aantal bezoekers 4779

Voorgaande reizen:

14 November 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

04 December 2012 - 14 Februari 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: